Rekabet Kurulu’nun Otomotiv Sektörüne İlişkin Önaraştırma Kararı
Giriş
Otomotiv sektörü, dünyanın en büyük yatırımlarının yapıldığı sektörler arasında yer alır. Rekabet Kurulu’nun da (“Kurul”) yıllar içerisinde otomotiv sektörü ile yakından ilgilendiği, bu alanda çeşitli incelemeler ve çalışmalar yürüttüğü gözlenir. Nitekim Kurul, hafif ve orta sınıf ile ağır vasıta ticari araç sektöründe faaliyet gösteren teşebbüslerin 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’un (“4054 sayılı Kanun”) 4. maddesini ihlal ettikleri iddiasına ilişkin olarak 2023 yılında resen önaraştırma başlattı.
Kurul, hafif ve orta sınıf ile ağır vasıta ticari araç sektöründe faaliyet gösteren bazı teşebbüslerin rakiplerinin araç stok sayılarına ve müşterilere sunulan rakip fiyat tekliflerine sahip olabildiğini tespit ettiğinden söz konusu verilerin ve bilgilerin rekabete hassas stratejik bilgi niteliğinde olabileceğini dikkate alır. Bu doğrultuda Kurul, ilgili bilgilerin rakipler arasındaki doğrudan iletişim yoluyla elde edilip edilmediğinin tespit edilmesi ihtiyacı üzerinde bir önaraştırma başlatır. Bu makale kapsamında Kurul’un otomotiv sektöründeki bilgi değişimini değerlendirdiği kararında1 yer alan tespit ve değerlendirmeleri ele alınır.
Kararda Yer Alan İlgili Pazar Tanımları
Kararda, ilgili ürün pazarının tanımlanmasına yönelik olarak ayrıntılı açıklamalara yer verilir. Öncelikle Kurul, küresel ölçekte otomotiv sanayi üretiminin genel olarak binek araç ve ticari araç olarak sınıflandırıldığını vurgular. Mevcut dosyanın konusunu oluşturan ticari araçlar, kazanç sağlamak amacıyla yük ve yolcu taşımacılığında kullanılan ve ticari plaka alan taşıtlar olarak tanımlanır. Kurul, ticari araçların brüt araç ağırlığına göre hafif, orta ve ağır ticari araçlar şeklinde sınıflandırılabileceğini belirtir. Hafif ticari araçlar grubunda kamyonet, minibüs ve minivan gibi araçlar yer alır. Orta ticari araçlar grubunda yer alan araçlar kapsamında ise midibüs örnek olarak gösterilebilir. Ağır ticari araçlar grubunda ise 3,5 ton üzerindeki kamyon, otobüs ve tır gibi araçlar mevcuttur.
Kurul, 3,5 ton üzeri ağır ticari araçların teknik özellikler, kullanım amaçları ve tüketici yapısı gibi hususlar bakımından binek otomobiller ve 3,5 ton altı hafif ticari araçlardan farklılaştığını belirterek ilgili araçların birbirlerine ikâme oluşturmadığına kanaat getirir. Bu kapsamda Kurul, ilgili ürün pazarının geçmiş Kurul kararlarında2 olduğu gibi ürün grupları açısından belirgin bir ayrıma gidilerek “ağır ticari araçlar pazarı” olarak belirlenebileceğini ifade eder. Bununla birlikte, Kurul, dosya kapsamında yapılacak değerlendirmeleri etkilemeyeceğinden ilgili ürün pazarının belirlenmesine gerek görülmediğini belirtir.
İlgili coğrafi ürün pazarının tanımlanması kapsamında ise Kurul, mevcut dosya bakımından ilgili coğrafi pazarın Türkiye olarak tanımlanabileceğini belirtir. Öte yandan Kurul, dosya kapsamında yapılacak değerlendirmeleri etkilemeyeceğinden ilgili coğrafi pazar tanımı yapılmasına da ihtiyaç duyulmadığı değerlendirir.
Kurul’un Belgeler Özelinde Tespitleri
Önaraştırma kapsamında yürütülen yerinde incelemelerde, teşebbüslerden çok sayıda belge elde edilmiştir. Belgeler incelendiğinde, rakip teşebbüslerin doğrudan birbirleriyle yürüttüğü herhangi bir yazışmanın mevcut olmadığı görülür.
Yazışmalar kapsamında dikkat çeken bir husus, teşebbüslerin iç raporlamalarında kendi rakiplerine ilişkin fiyat bilgilerini paylaşmalarıdır. Yazışmaların çoğunda, ilgili bilgilerin kaynağının açıkça belirtildiği görülür. Kaynak olarak genellikle rakip teşebbüslerin bayilerinin esas alındığı anlaşılır.
Buna ek olarak, şirket içerisinde paylaşılan kimi verilerin kaynağının Otomotiv Distribütörleri Derneği (“ODD”), Otomotiv Sanayii Derneği (“OSD”), ve Ağır Ticari Araçlar Derneği (“TAİD”) gibi sektörde faaliyet gösteren teşebbüs birlikleri tarafından yayımlanan pazar verileri olduğu tespit edilir. Yazışmalarda sıklıkla referans olarak gösterilen bir diğer kaynak ise rakip teşebbüslerin internet sitelerinde yayımlanan liste fiyatlarıdır.
Kararda yer verilen, yerinde incelemelerde elde edilen belgelerin bir bölümünde ise yazışmalar kapsamında kaynak belirtilmeksizin rakip teşebbüslerin fiyat bilgilerinin paylaşıldığı görülür. Kurul, yazışmalar kapsamında rakiplerin fiyatlarına ilişkin bilgilerin ne şekilde elde edildiğine dair herhangi bir ifadenin mevcut olmamasına rağmen söz konusu bilgilerin sektörün genelinde de tespit edildiği üzere müşteri kanalıyla veya bayiler aracılığıyla elde edildiği değerlendirmesinde bulunur.
Kurul’un Otomotiv Sektöründeki Bilgi Değişimine İlişkin Değerlendirmeleri
Kurul, hafif ve orta sınıf ile ağır vasıta ticari araç sektöründe faaliyet gösteren teşebbüslerin, rakip teşebbüslere ait fiyat tekliflerini sıklıkla edinebildiğine kanaat getirir. Yerinde incelemeler kapsamında elde edilen belgeler arasından, rakip teşebbüslere ilişkin fiyat tekliflerinin doğrudan rakipler arasında ve rekabeti kısıtlamak amacıyla paylaşıldığını gösterir nitelikte herhangi bir belge tespit edilmediği ifade edilir. Öte yandan, müşteri ziyaretleri sırasında, bayiler aracılığıyla, saha çalışmaları sonucunda veya teşebbüslerin internet sitelerinden teşebbüslerin birbirilerine ait fiyat bilgilerine ulaşılabildiği tespit edilir. Kurul, bu bilgilerin kullanılmasının amacının teşebbüsler tarafından daha düşük teklifler sunulması, yeni müşterilerin kazanılmasının sağlanması veya mevcut müşterilerinin kaybedilmesinin önlenmesi olduğuna dikkat çeker.
Kurul, sektörün işleyiş şekli gereği, sektörde faaliyet gösteren teşebbüslerin, rakiplerin fiyatlarını pazar araştırmalarıyla yakından takip edebildiğini, ek bir çabaya ihtiyaç duymaksızın, müşteriler aracılığıyla, diğer pazar oyuncularının fiyat teklifleri hakkında bilgi sahibi olabildiklerini değerlendirir. Nitekim müşterilerin, daha iyi bir fiyat teklifi alabilmek ve pazarlık gücünü artırabilmek amacıyla, bir teşebbüsten aldığı fiyat teklifini diğer teşebbüsle paylaştığı bir pazarlık düzeninin ilgili sektörde oldukça yaygın olduğuna kanaat getirilir. Buna ek olarak, teşebbüslerin birbirlerinin pazar payı verilerine de kolayca erişebildikleri tespit edilir. İlgili verilerin ODD, OSD, TAİD ve Türkiye İstatistik Kurumu (“TÜİK”) aracılığıyla elde edilebildiği anlaşılır. Ayrıca, ticari araç sektör raporlarında geçmişe yönelik bilgiler, kamuya açık şekilde yayınlanır ve bu verilere sektörde faaliyet gösteren tüm rakip teşebbüsler ve müşteriler eşit derecede erişim sağlayabilir. Dolayısıyla, bahsi geçen bilgilerin ticari sır niteliğinde olmadığı değerlendirilir.
Bu bilgiler ışığında Kurul, pazar yapısına yönelik değerlendirmesi kapsamında sektördeki oyuncu sayısının çokluğunun, teşebbüslerin olası koordinasyon koşulları konusunda uzlaşmalarını ve fiyatlar üzerinde işbirlikçi sonuç doğurabilmelerini güçleştirebilecek nitelikte olduğunu ifade eder. Buna ek olarak Kurul, sektördeki en önemli fiyatlama kriterlerinin hammadde ve enerji fiyatları, enflasyon, döviz kuru gelişimi gibi makroekonomik etkenler ve piyasa koşulları olduğunu belirtir. Ayrıca, fiyatların hızla artmasının ve değişken olmasının teşebbüslerin birbirlerinin satış fiyatlarını kolaylıkla takip edebilmelerini zorlaştırdığına kanaat getirir.
Kurul, pazarda ürün farklılaştırmalarının bulunması ve sunulan hizmetlerde çeşitliliğe gidilebilmesinin fiyatlarda da farklılıkların oluşmasına yol açacağını belirtir. Bu nedenle, rakip fiyat bilgilerine ulaşılsa bile söz konusu fiyatın nasıl belirlendiği ve hangi hizmetleri kapsadığı konusunda tam olarak bilgiye sahip olunmasının güçleştiğine dikkat çeker.
Kurul, yapmış olduğu değerlendirme sonucunda önaraştırma kapsamında elde edilen belgeler arasında teşebbüslerin 4054 sayılı Kanun’un 4. maddesinin ihlal edildiğini gösterir nitelikte herhangi bir belgenin bulunmadığını tespit eder. Bu doğrultuda, önaraştırmaya taraf olan teşebbüsler hakkında soruşturma açılmasına gerek olmadığı yönünde karar verir.
Sonuç
Rakip teşebbüsler arasında ticari açıdan hassas bilgilerin paylaşılması 4054 sayılı Kanun’un 4. maddesi anlamında rekabet hukuku ihlali doğurabilir. Rekabete duyarlı bilgilerin rakipler arasında el değiştirmesinin rekabet üzerindeki etkisi belirlenirken; pazarın yapısına ilişkin unsurlar ile paylaşılan bilginin niteliği dikkate alınır. Bu kapsamda, somut olay dinamiklerinin bilgi değişiminin rekabet üzerindeki etkisinin değerlendirilmesinde esas teşkil ettiği söylenebilir.
Kurul’un otomotiv sektörüne ilişkin önaraştırma kararı incelendiğinde, rakip teşebbüsler arasındaki bilgi değişiminin hangi koşullarda rekabeti sınırlayıcı nitelikte olduğunun belirlenmesinde pazardaki yerleşik uygulamaların ve pazar işleyişinin oldukça önemli olduğu anlaşılır. Zira, bazı pazarlarda, belli koşullar altında bilgi değişiminin rekabeti sınırlayıcı değil rekabeti artırıcı etkisi olduğu dahi savunulabilir. Kurul’un otomotiv sektöründeki önaraştırma kararı, bilgi değişimi konusunda güncel bir bakış açısı sunar ve pazar koşullarının önemini yeniden gündeme getirir.
- Kurul’un 17.08.2023 tarihli ve 23-39/723-247 sayılı kararı.
- Kurul’un 20.09.2012 tarihli ve 12-44/1350-455 sayılı kararı, 05.10.2011 tarihli ve 11-51/1288-453 sayılı kararı, 06.06.2012 tarihli ve 12-30/891-269 sayılı kararı, 21.10.2021 tarihli ve 21-51/714-355 sayılı kararı.
Bu makalenin tüm hakları saklıdır. Kaynak gösterilmeksizin veya Erdem & Erdem’in yazılı izni alınmaksızın bu makale kullanılamaz, çoğaltılamaz, kopyalanamaz, yayımlanamaz, dağıtılamaz veya başka bir suretle yayılamaz. Kaynak gösterilmeksizin veya Erdem & Erdem’in yazılı izni alınmaksızın oluşturulan içerikler takip edilmekte olup, hak ihlalinin tespiti halinde yasal yollara başvurulacaktır.
Diğer İçerikler
Dijital platformların veri toplama ve işleme faaliyetleri kaynaklı rekabet endişelerine yönelik rekabet otoriteleri tarafından yürütülen incelemeler ve sonucunda uygulanan ağır yaptırımlar yoluna hız kesmeden devam ediyor...
Türkiye'deki startup ekosistemi son yıllarda önemli bir büyüme göstermektedir. 2023'ün son çeyreğinde 81 girişim, toplamda yaklaşık 60 milyon dolar yatırım aldı. 2022-2023 üçüncü çeyrek dönemleri karşılaştırıldığında ise yatırım sayıları benzer seviyelerde kalsa da yatırım miktarları düşüş gösterdi...
Topla-dağıt (hub and spoke) karteli, 4054 Sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun (“4054 sayılı Kanun”) kapsamında açıkça tanımlanmayan ve düzenlenmeyen bir ihlal türüdür. Topla-dağıt kartelinin unsurları bakımından yabancı rekabet otoritelerinin, özellikle Birleşik Krallık Rekabet ve Piyasalar...
Rekabet Kurulu (“Kurul”), Sunny Elektronik Sanayi ve Ticaret A.Ş. (“Sunny”) hakkında verdiği kararla yeniden satış fiyatının tespitine yönelik kararlar dizisine bir yenisini daha ekledi. Kurul kararda Sunny’nin sağlayıcısı olduğu tüketici elektroniği ve küçük ev aletlerine yönelik yeniden satıcıların satış fiyatlarına müdahale...
Rekabet Kurumu’nun (“Kurum”) son dönemlerde hızlı tüketim malları, işgücü ve emek piyasası, ilaç ve çimento gibi son derece çeşitli sektörleri mercek altına aldığı görülmektedir. Rekabet Kurulu’nun (“Kurul”) Ekim ayında yayınlanan gerekçeli kararları incelendiğinde ise kozmetik sektöründe de yeniden satış...
Jules Verne, “Yeryüzünde her şeyin ömrü sınırlıdır, ilelebet var olacak bir şey insan elinden çıkamaz” der. Belki de değişim hepimizin hayatında değişmeyen tek kavram. İnsanlık iki büyük dünya savaşına ve sayısız kriz dönemine rağmen son yüzyılda büyük bir değişim ve dönüşüm içinde. Artık daha hızlı arabalar ve...
Uluslararası Futbol Federasyonları Birliği’nin (“FIFA”) 16 Aralık 2022 tarihinde gerçekleştirilen toplantısında, FIFA Konseyi tarafından FIFA Futbol Menajerliği Talimatı (“Talimat”) onaylanmıştır. Bu Talimat’ta futbol menajerlerinin hak kazandıkları ücrete üst sınır getirilmesi, lisans koşullarına sınav zorunluluğunun...
Yeniden satış fiyatının belirlenmesi ihlali, son zamanlarda revize edilen AB Dikey Grup Muafiyet Yönetmeliği (VBER) kapsamında hala açık ve ağır (hardcore) bir kısıtlama olarak kabul edilmekte olup, bu da söz konusu ihlal türünün diğer bazı dikey anlaşma türlerinin aksine TFEU (Avrupa Birliği’nin İşleyişi Hakkında Anlaşma)...
Rekabet hukukunda, özellikle birleşme ve devralma işlemleri bakımından teşebbüs kavramının doğru şekilde belirlenmesi son derece önemlidir. Ekonomik bütünlük kavramı, teşebbüslerin hangi ekonomik birimleri kapsadığını ortaya koyma amacı taşır. Ekonomik bütünlük ve aile bağları arasındaki ilişki ise özellikle...
Rekabet Kurulu’nun (“Kurul”) yerinde incelemenin engellenmesi nedeniyle sıklıkla idari para cezası verdiği, yerinde incelemelere ilişkin hem Rekabet Kurumu’nun (“Kurum”) hem de teşebbüslerin hukuki ve teknik tedbirler aldığı bugünlerde çarpıcı bir gelişme yaşandı. Anayasa Mahkemesi...
Bilişim teknolojilerinin günümüzde hızla gelişmesi ve internet kullanımının giderek artması sonucu ürün ve hizmetlerin tanıtımı ve tüketiciyle buluşmasında çevrimiçi reklamcılık önemli bir kaynak haline gelmiştir. Kullanıcı geçmişi, beğenileri gibi kullanıcıların internet üzerinde bıraktığı dijital ayak izleri aracılığıyla...
Seçici dağıtım sistemleri, sağlayıcıların anlaşma konusu malları veya hizmetleri sadece belirlenmiş kriterlere dayanarak seçtiği dağıtıcılara doğrudan veya dolaylı olarak satmayı taahhüt ettiği, bu dağıtıcıların da söz konusu malları veya hizmetleri yetkilendirilmemiş dağıtıcılara satmamayı...
Hiç şüphesiz COVID 19 pandemisinden beri Rekabet Kurumu’nun en yoğun çalıştığı sektörlerin başında hızlı tüketim malları geliyor. Bu dönemin en önemli gelişmelerinden biri perakendeciler hakkında başlayan soruşturmaların habercisi olan Hızlı Tüketim Malları Perakendeciliği (“HTM”) konusunda başlayan...
Anayasa Mahkemesi’nin (“AYM” veya “Mahkeme”) 2020/67 E. 2022/139 K. sayılı 09.11.2022 tarihli kararında (“Karar”) ile 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’da Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun’un (“7246 sayılı Kanun”) bazı maddelerinin iptal edilmesi talep edilmiştir. Bu maddeler, 4054 sayılı...
Türk rekabet hukukunda, belirli birleşme ve devralma işlemlerinin hukuki geçerlilik kazanabilmesi için Rekabet Kurulu’ndan (“Kurul”) izin alınması zorunludur. 4054 Sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’un (“4054 sayılı Kanun”) 7. maddesi uyarınca Kurul, izne tabi birleşme ve devralma işlemlerini belirleme...
Rekabet Kurulu (Kurul) geçtiğimiz yıllarda banka ve finansal kuruluşlar hakkında yürüttüğü bir önaraştırma kapsamında, kendilerinden talep edilen bilgileri zamanında veya hiç sağlamadıkları gerekçesiyle bazı bankalar hakkında idari para cezası uygulanmasına karar vermişti. Kurul tarafından idari para cezasına...
Dünyaca ünlü bir ticaret şirketi olan Amazon, dünyanın en büyük çevrimiçi alışveriş platformunu işletir. Amazon, arka planda ticari kararları çoğunlukla ilgili pazar verilerinden beslenen otomatik sistemler tarafından yönlendirilen veri odaklı bir şirkettir. Bununla birlikte, Amazon’un bir platform olarak ikili bir rolü...
Rekabet Kurulu’nun (“Kurul”) yerinde inceleme yetkisi, 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’un (“4054 sayılı Kanun”) ihlal edilip edilmediğinin ortaya çıkarılmasında kullanılan en önemli araçların başında gelir. Bu yetkinin etkin bir şekilde kullanılması, incelemelerden verimli sonuçlar elde edilebilmesi...
Harese, ilginç bir Arapça kelime. Develerin çölde çok sevdiği bir diken vardır. Deve dikeni büyük bir hırsla yer. Öyle ki yedikçe ağzı kanar, ama yemeyi bırakmaz. Dikenin tadına, kendi kanının tuzlu tadı karışır. Bu karışık tat onu adeta çılgına çevirir. Kanadıkça yer. Sonunda kan kaybından...
Türkiye’nin önde gelen televizyon içerik sağlayıcısı Krea İçerik Hizmetleri ve Prodüksiyon A.Ş. (“Digiturk”), sıklıkla Rekabet Kurumuna (“Kurum”) yapılan şikayetlere konu olur ve incelendiğinde Rekabet Kurulunun (“Kurul”) neredeyse her yıl Digiturk hakkında karar aldığı görülür. Söz konusu kararlara...
Fransız Rekabet Otoritesi (Autorité de la Concurrence), çevrimiçi reklamcılık sektörüne ilişkin olarak Criteo SA’nın (“Criteo”) şikayeti üzerine başlatılan rekabet hukuku incelemesi çerçevesinde, Fransa pazarındaki rekabetçi endişeleri ortadan kaldırmak amacıyla Meta Platforms Inc., Meta Platforms Ireland Ltd...
Yerinde İncelemelerde Dijital Verilerin İncelenmesine İlişkin Kılavuz (“Kılavuz”) ile Rekabet Kurulu’na (“Kurul”) tanınan teşebbüse ait dijital ortamlarda inceleme yetkisinin kapsamı genişletilirken, günümüzde teşebbüs çalışanları tarafından dijital verilerin silinmesi gerekçesiyle teşebbüse...
Türk rekabet hukuku bakımından görece yeni bir ihlal türü olan hub and spoke karteli, bir pazarda yatay düzeydeki faaliyetleri ile tedarikçi veya perakendeci seviyesinde rakip olan iki bağımsız teşebbüsün, üretim veya dağıtım zincirinin farklı bir seviyesinde faaliyet gösteren bir başka teşebbüs aracılığıyla...
Uzlaşma mekanizması, Türk rekabet hukuku uygulamasına henüz yeni girmiştir. İlgili mekanizma 16.06.2020 tarihinde 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’da (“Kanun”) yapılan değişiklikle yürürlüğe konmuş olup, yalnızca iki yıldan az bir süredir uygulamadadır...
E-pazaryeri platformları, ekonomiden aldıkları pay ve büyüme hızlarındaki artış nedeniyle dünya üzerindeki birçok rekabet otoritesinin olduğu gibi Rekabet Kurumu’nun (“Kurum”) da merceği altındadır. Kurum’un e-pazaryeri platformları hakkındaki inceleme sürecinin ilk adımı...
4 Mart 2022 tarihli ve 31768 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Rekabet Kurulundan İzin Alınması Gereken Birleşme ve Devralmalar Hakkında Tebliğ’de Değişiklik Yapılması Hakkında Tebliğ (“Değişiklik Tebliği”) ile Rekabet Kurulu’ndan (“Kurul”) izin alınması gereken işlemlere ilişkin...
Rekabet Kurulu’nun (“Kurul”) BSH Ev Aletleri Sanayi ve Ticaret A.Ş. (“BSH”) tarafından yetkili bayilerinin çevrimiçi pazaryerleri üzerinden satış yapmasının yasaklanması uygulamasına menfi tespit veya muafiyet tanınması talebini değerlendirdiği gerekçeli kararı yayınlandı...
Bir Mezopotamya efsanesi olan Şahmaran’ın Tarsus’ta geçtiği varsayılır. Efsaneye göre yılanların şahı, ölümsüz ve bilge “Şahmaran”dır. Şahmaran, yılanları ile birlikte mağarasında yaşayan güzel bir kadın olarak anlatılır. Yerin yedi kat altında yaşar, gövdesi yılan, başı...
COVID-19 salgını sürecinde, perakende gıda ve temizlik ürünleri ticareti ile iştigal eden zincir marketler ile üretici ve toptancı seviyesindeki tedarikçi teşebbüslerin fiyatlama davranışlarındaki rekabetçi endişeler nedeniyle Rekabet Kurumu...
Rekabet Kurulu’nun (“Kurul”) son dönemde yayınlanan kararlarına bakıldığında, yerinde incelemenin engellenmesi veya zorlaştırılmasına ilişkin verilen kararların sayısında geçmişe kıyasla önemli bir artış olduğu gözlemlenir. Bu durum, Kurul kararlarına da yansıdığı üzere...
Avrupa Komisyonu, 2019 yılından bu yana Credit Suisse, UBS, Barclays, RBS ve HSBC’nin döviz spot ticaret (spot trading - Forex) piyasasındaki danışıklı davranışlarını soruşturuyordu. Komisyon, 02.12.2021 tarihli son basın açıklaması ile soruşturmanın sonuçlandığını duyurdu...
Son yıllarda rekabet hukuku alanındaki değişim tam anlamıyla baş döndürücü. Özellikle dijitalleşme rekabet hukuku kurallarının adeta yeniden yazılmasını gerektiriyor. Rekabet hukuku e-ticaret ve dijital platformlar konusundaki tüm arayışların merkezinde...
Rekabet Hukukunda İhtiyati Tedbir: Türk Rekabet Kurulu’nun Perakendeciler, WhatsApp ve Trendyol Kararları