Selfie’ler Elde Kaldı; Instagram’ın Kapatılmasının Ekonomik Sonuçlarına Rekabet Hukuku Açısından Bir Bakış
“Acta non verba”
Giriş
Ağlamaklı bir Influencer, X platformunda bir paylaşım ile isyan ediyordu. Elinde 4 tane konser bileti ve bu konserler için alınmış 4 adet kıyafet kombini olduğunu söylüyordu. Ancak bu kombinleri ve konser macerasını story ile Instagram’da paylaşamadıktan sonra bu konserlere gitmenin ne anlamı vardı? Instagram Türkiye’de kapalı (erişim engelli) olduğu için, kıyafetleri ve biletleri geri vermekten başka şansı olmadığını söylüyor ve birinin zararını karşılamasını istiyordu. Bu paylaşım bu konuda yapılmış binlerce paylaşımdan sadece biri. Bu yazının tamamlandığı gün yani 7 Ağustos itibarıyla sosyal medya platformu Instagram kapalı durumdaydı ve erişim engeli yaklaşık 5 gündür devam etmekteydi.
Instagram’a, 02.08.2024 tarihinden itibaren Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından re’sen erişim engeli getirildi. 5651 sayılı İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Yasası’nın 8. Maddesi uyarınca BTK’nın re’sen erişimin engellenmesi kararı verilebiliyor. İddialara[1] göre BTK, söz konusu maddede geçen Atatürk’e hakaret, çocuk istismarı ve cinsel suçlar; fuhuşa, kumara, uyuşturucuya özendirme, toplumsal hassasiyetlere aykırı görüntüler gibi bir dizi paylaşımı içeren listeyi Instagram’a sunarak, bunların eksiksiz kaldırılması halinde yeniden erişime açılacağını bildirdi. Aksi halde erişim engelinin devam edeceği vurgulandı.
Bu makalenin konusu Instagram’ın neden kısıtlandığı veya ilgili mevzuatın doğru uygulanıp uygulanmadığı değil. Bu yazıda Instagram gibi dijital devlerin son yıllarda ekonomik faaliyetler açısından ne derece önem kazandığı ve bu tarz erişim engellemelerinden doğan hukuki ihtilaflara özellikle rekabet hukuku açısından bir bakış açısı getirebilmek.
Instagram’ın Pazar Gücüne İlişkin Temel Tespitler
Instagram’ın da dahil olduğu Meta Grubu, Facebook ve WhatsApp gibi çeşitli platformları da elinde bulunduruyor. Söz konusu teşebbüsün sahip olduğu bu dijital platformlar nedeniyle gerek Türkiye’de gerek başka ülkelerde ciddi bir pazar gücüne sahip olduğu kabul ediliyor.[2] Bu konudaki ilginç tespitlerden biri Federal Alman Kartel Ofisi (Bundeskartellamt) tarafından verilen, Meta grubunun pazarlar arası rekabet için son derece önemli (Paramount Significance) bir teşebbüs olduğuna dair kararında ele alınmıştır.[3] Federal Alman Rekabet Kanunu’nun 19(a) maddesi uyarınca Bundeskartellamt, yüksek pazar gücüne sahip teşebbüsleri pazarlar arası rekabet için son derece önemli bir teşebbüs olarak nitelendirebiliyor. Bunun üzerine anılan teşebbüsler için daha yoğun incelendikleri bir dönem başlıyor.
Bu konudaki ilk kararlardan biri de Instagram’ın da içinde bulunduğu Meta hakkında verilen karardır[4]. Kararda en ilginç tespitlerden biri kullanıcı verilerinin nasıl önemli bir para akışına dönüştüğüne yönelik yapılan değerlendirmedir.
Yukarıdaki akış, kararın alındığı yıl olan 2022 yılından ama Meta grubunun iş modelini net olarak ortaya koyuyor. Dünyada yaklaşık 3,5 milyar insanın Meta kullanıcısı olduğunda akan veri ve dolayısıyla sahip olduğu pazar gücü daha da belirginleşiyor. Bu yolla sahip olduğu bu inanılmaz kullanıcı verisi nedeniyle Meta, sosyal medya üzerinden yapılan reklamlar açısından da önemli bir güç elde ediyor. Tüm maliyetlerinin finansmanını yukarıdaki akıştan elde ettiği gelir ile yapıyor. 2021 yılında bu yolla elde ettiği gelir 40 milyar dolar civarında.[5] Hatta öyle ki Meta grubu bir Metaverse yaratmak, yani 3 boyutlu bir sanal dünya yaratmak istiyor ve bunun için “Oculus” adlı 3 boyutlu bir gözlük üreticisini de satın aldı.
Aslında büyük teknoloji şirketlerinin veya daha doğru ifadeyle dijital platformları elinde bulunduran şirketlerin, zamanla sahip oldukları veriyi başka alanlarda da kullanmak istemeleri, yeni iş alanlarına girmeleri, yeni ürünler ve hizmetler sunmaları bilindik bir durum. Ancak örneğin Instagram yukarıdaki kararda dahi hızla büyüyen bir hizmet olarak ayrıca anlatılmış. Yani Meta açısından, “tacın incisi” Instagram gibi görünüyor. Hatta Bundeskartellamt, Facebook dışında en güçlü Meta hizmetlerinin başında Instagramı sayıyor.[6] Böylelikle son kullanıcılar için tüm sosyal medya alanı Meta hizmetleri tarafından kapsanmış oluyor. Meta bu alanı kullanarak ürünlerini satmak isteyenlere de hizmet veriyor. Yani “tacın incisi” Instagram aslında ürün satmak için harika bir pazar yeri. Kullanıcıların platform değiştirmek konusundaki zorlukları (Lock-in efekti) düşünüldüğünde, elinizde Instagram yoluyla ürün pazarlayabileceğiniz milyonlar, milyarlar var.
Instagram erişim engelinin günlük maliyetinin yaklaşık 1,9 milyar TL olduğu konuşuluyor.[7] Yani aslında çektiğimiz bir Selfie veya attığımız bir Story değil, milyarlarca Türk lirası. Sorun bu anlamda daha da ilginç bir hal alıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin yaklaşık yüzde 10’luk kısmının Instagram üzerinden döndüğü düşünüldüğünde[8], Instagram kendi eylemleri veya hukuka aykırı faaliyetleri nedeniyle erişim engeli cezasına maruz kaldıysa, kapalı kaldığı günlerde Türkiye’deki e-ticaret hacminin yüzde 10’u da kapanmış olabilir. Yani bundan zarar gören milyonlarca satıcı, kullanıcı, üretici ve en başta vergi kaybına uğrayan devlet de tazminat talep edebilir. Açılacak davaların ne denli büyük sonuçları olabileceği açıkken, Instagram’ın faaliyet gösterdiği ülkelerdeki yerel mevzuatlara daha fazla dikkat etmesi kritik derecede önemli hale geliyor.
Instagram kendi kuralları gereği bazı paylaşımları “sakıncalı” gördüğü için engelleyebiliyor. Instagram konusunda Türkiye’de de benzer bir süreç yaşandığı anlaşılıyor.[9] Konunun en basit anlatımla ekonomik sonuçları var. Zira engellediğiniz paylaşım aslında bir ekonomik faaliyet, bir e-ticaret faaliyeti olabilir. Instagram’ın hangi paylaşımları neye göre ve kime göre “sakıncalı” bulduğu ise tamamen tartışmalı hale gelebilir. Örneğin kendisiyle rekabet eden bir platformun paylaşımlarını, bir markayı “sakıncalı” bulursa bu bir rekabet ihlaline de dönüşebilir. Zira bu derece bir büyüklüğe sahip, vazgeçilmesi zor ve hakim durumda olabilecek bir teşebbüs olan Instagram’ın gelecekte bu tür durumlarla karşılaşmamak adına daha özenli davranması ve rekabet kurallarına göre uygun hareket etmesi gerekir. Aksi halde milyonlarca tazminat davası ile birlikte rekabet hukuku endişeleri de doğabilir.
Sonuç
Kısa süren Instagram erişim engeli başka sosyal platformlardaki yoğunluğu artırdı, story’ler olmayınca konser biletleri ve bazı ürünler belki daha yavaş satıldı veya elde kaldı. Influencer’ların çoğu biraz evde oturdu ve gelir kaybına uğradı. Reklam bütçeleri kullanılamadı ve vergiler azaldı. Bütün bunlar Instagram’ın yalnız bir paylaşım sitesi olmanın çok ötesine geçmiş olabileceğine işaret ediyor. Instagram’dan gelenler sadece mesajlar, videolar ve resimler değil, orda akan şey aslında bir çığ gibi büyüyen e-ticaret, yani para. Her selfie, her story aslında büyük bir ekonominin parçası olduğundan kuralları belirlerken artık bu gerçeği göz önüne almak gerekiyor.
- Instagram’la online zirve: Liste verildi (Erişim tarihi 07.08.2024)
- Bundeskartellamt 6th Decision Division B 6 – 27/21 (Erişim tarihi 07.08.2024)
- Bundeskartellamt case summary: Meta (formerly Facebook), Paramount significance for competition across markets formally determined (30.06.2022) (Erişim tarihi 07.08.2024) Ayrıca Bundeskartellamt Pressemitteilungen (04.05.2022) Erişim tarihi 07.08.2024)
- Bundeskartellamt case summary: Meta (formerly Facebook), Paramount significance for competition across markets formally determined (30.06.2022) (Erişim tarihi 07.08.2024)
- Bundeskartellamt Pressemitteilungen (04.05.2022) Erişim tarihi 07.08.2024)
- Ayrıntılı bilgi için bkz. s.3 , Bundeskartellamt case summary: Meta (formerly Facebook), Paramount significance for competition across markets formally determined (30.06.2022) (Erişim tarihi 07.08.2024)
- Instagram yasağı: E-ticarete günlük maliyeti belli oldu (Erişim tarihi 07.08.2024)
- Instagram yasağı: E-ticarete günlük maliyeti belli oldu (Erişim tarihi 07.08.2024) Anılan haberde bu konuda Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Emre Ekmekçi’nin açıklamalarına yer verilmiş.
- Instagram bugün açılır mı?, ve Instagram erişim engeli ne zaman kalkacak? (Erişim tarihi 07.08.2024)
Bu makalenin tüm hakları saklıdır. Kaynak gösterilmeksizin veya Erdem & Erdem’in yazılı izni alınmaksızın bu makale kullanılamaz, çoğaltılamaz, kopyalanamaz, yayımlanamaz, dağıtılamaz veya başka bir suretle yayılamaz. Kaynak gösterilmeksizin veya Erdem & Erdem’in yazılı izni alınmaksızın oluşturulan içerikler takip edilmekte olup, hak ihlalinin tespiti halinde yasal yollara başvurulacaktır.
Diğer İçerikler
Rekabet Kurulu (“Kurul”), teşebbüslerden bilgi talep etmek konusunda geniş yetkilere sahiptir. Kurul’un bilgi isteme yetkisinin dayanağı 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’un (“4054 sayılı Kanun”) 14. maddesidir. İlgili hüküm uyarınca Kurul, 4054 sayılı Kanun’un kendisine verdiği görevleri yerine...
Doğuş Otomotiv Servis ve Ticaret A.Ş.’nin (Doğuş) yetkili satıcı ve bayilerine, satış ve satış sonrası hizmetlerde istihdam edilen personele uygulanmak üzere baz ücret tavsiye edilmesi uygulamasına muafiyet verilmesi için Rekabet Kurumu’na başvuruda bulunulmuştu...
Bilindiği üzere, işveren teşebbüsler arasında çalışanlarına yönelik olarak yapılan ücret belirleme ve çalışan ayartmama anlaşmaları ile rekabete duyarlı bilgi paylaşımları, Rekabet Kurumu da ("Rekabet Kurumu") dâhil olmak üzere, tüm dünyada rekabet otoritelerinin incelemesi altındadır...
Otomotiv sektörü, dünyanın en büyük yatırımlarının yapıldığı sektörler arasında yer alır. Rekabet Kurulu’nun da (“Kurul”) yıllar içerisinde otomotiv sektörü ile yakından ilgilendiği, bu alanda çeşitli incelemeler ve çalışmalar yürüttüğü gözlenir...
Dijital platformların veri toplama ve işleme faaliyetleri kaynaklı rekabet endişelerine yönelik rekabet otoriteleri tarafından yürütülen incelemeler ve sonucunda uygulanan ağır yaptırımlar yoluna hız kesmeden devam ediyor...
Türkiye'deki startup ekosistemi son yıllarda önemli bir büyüme göstermektedir. 2023'ün son çeyreğinde 81 girişim, toplamda yaklaşık 60 milyon dolar yatırım aldı. 2022-2023 üçüncü çeyrek dönemleri karşılaştırıldığında ise yatırım sayıları benzer seviyelerde kalsa da yatırım miktarları düşüş gösterdi...
Topla-dağıt (hub and spoke) karteli, 4054 Sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun (“4054 sayılı Kanun”) kapsamında açıkça tanımlanmayan ve düzenlenmeyen bir ihlal türüdür. Topla-dağıt kartelinin unsurları bakımından yabancı rekabet otoritelerinin, özellikle Birleşik Krallık Rekabet ve Piyasalar...
Rekabet Kurulu (“Kurul”), Sunny Elektronik Sanayi ve Ticaret A.Ş. (“Sunny”) hakkında verdiği kararla yeniden satış fiyatının tespitine yönelik kararlar dizisine bir yenisini daha ekledi. Kurul kararda Sunny’nin sağlayıcısı olduğu tüketici elektroniği ve küçük ev aletlerine yönelik yeniden satıcıların satış fiyatlarına müdahale...
Rekabet Kurumu’nun (“Kurum”) son dönemlerde hızlı tüketim malları, işgücü ve emek piyasası, ilaç ve çimento gibi son derece çeşitli sektörleri mercek altına aldığı görülmektedir. Rekabet Kurulu’nun (“Kurul”) Ekim ayında yayınlanan gerekçeli kararları incelendiğinde ise kozmetik sektöründe de yeniden satış...
Jules Verne, “Yeryüzünde her şeyin ömrü sınırlıdır, ilelebet var olacak bir şey insan elinden çıkamaz” der. Belki de değişim hepimizin hayatında değişmeyen tek kavram. İnsanlık iki büyük dünya savaşına ve sayısız kriz dönemine rağmen son yüzyılda büyük bir değişim ve dönüşüm içinde. Artık daha hızlı arabalar ve...
Uluslararası Futbol Federasyonları Birliği’nin (“FIFA”) 16 Aralık 2022 tarihinde gerçekleştirilen toplantısında, FIFA Konseyi tarafından FIFA Futbol Menajerliği Talimatı (“Talimat”) onaylanmıştır. Bu Talimat’ta futbol menajerlerinin hak kazandıkları ücrete üst sınır getirilmesi, lisans koşullarına sınav zorunluluğunun...
Yeniden satış fiyatının belirlenmesi ihlali, son zamanlarda revize edilen AB Dikey Grup Muafiyet Yönetmeliği (VBER) kapsamında hala açık ve ağır (hardcore) bir kısıtlama olarak kabul edilmekte olup, bu da söz konusu ihlal türünün diğer bazı dikey anlaşma türlerinin aksine TFEU (Avrupa Birliği’nin İşleyişi Hakkında Anlaşma)...
Rekabet hukukunda, özellikle birleşme ve devralma işlemleri bakımından teşebbüs kavramının doğru şekilde belirlenmesi son derece önemlidir. Ekonomik bütünlük kavramı, teşebbüslerin hangi ekonomik birimleri kapsadığını ortaya koyma amacı taşır. Ekonomik bütünlük ve aile bağları arasındaki ilişki ise özellikle...
Rekabet Kurulu’nun (“Kurul”) yerinde incelemenin engellenmesi nedeniyle sıklıkla idari para cezası verdiği, yerinde incelemelere ilişkin hem Rekabet Kurumu’nun (“Kurum”) hem de teşebbüslerin hukuki ve teknik tedbirler aldığı bugünlerde çarpıcı bir gelişme yaşandı. Anayasa Mahkemesi...
Bilişim teknolojilerinin günümüzde hızla gelişmesi ve internet kullanımının giderek artması sonucu ürün ve hizmetlerin tanıtımı ve tüketiciyle buluşmasında çevrimiçi reklamcılık önemli bir kaynak haline gelmiştir. Kullanıcı geçmişi, beğenileri gibi kullanıcıların internet üzerinde bıraktığı dijital ayak izleri aracılığıyla...
Seçici dağıtım sistemleri, sağlayıcıların anlaşma konusu malları veya hizmetleri sadece belirlenmiş kriterlere dayanarak seçtiği dağıtıcılara doğrudan veya dolaylı olarak satmayı taahhüt ettiği, bu dağıtıcıların da söz konusu malları veya hizmetleri yetkilendirilmemiş dağıtıcılara satmamayı...
Hiç şüphesiz COVID 19 pandemisinden beri Rekabet Kurumu’nun en yoğun çalıştığı sektörlerin başında hızlı tüketim malları geliyor. Bu dönemin en önemli gelişmelerinden biri perakendeciler hakkında başlayan soruşturmaların habercisi olan Hızlı Tüketim Malları Perakendeciliği (“HTM”) konusunda başlayan...
Anayasa Mahkemesi’nin (“AYM” veya “Mahkeme”) 2020/67 E. 2022/139 K. sayılı 09.11.2022 tarihli kararında (“Karar”) ile 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’da Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun’un (“7246 sayılı Kanun”) bazı maddelerinin iptal edilmesi talep edilmiştir. Bu maddeler, 4054 sayılı...
Türk rekabet hukukunda, belirli birleşme ve devralma işlemlerinin hukuki geçerlilik kazanabilmesi için Rekabet Kurulu’ndan (“Kurul”) izin alınması zorunludur. 4054 Sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’un (“4054 sayılı Kanun”) 7. maddesi uyarınca Kurul, izne tabi birleşme ve devralma işlemlerini belirleme...
Rekabet Kurulu (Kurul) geçtiğimiz yıllarda banka ve finansal kuruluşlar hakkında yürüttüğü bir önaraştırma kapsamında, kendilerinden talep edilen bilgileri zamanında veya hiç sağlamadıkları gerekçesiyle bazı bankalar hakkında idari para cezası uygulanmasına karar vermişti. Kurul tarafından idari para cezasına...
Dünyaca ünlü bir ticaret şirketi olan Amazon, dünyanın en büyük çevrimiçi alışveriş platformunu işletir. Amazon, arka planda ticari kararları çoğunlukla ilgili pazar verilerinden beslenen otomatik sistemler tarafından yönlendirilen veri odaklı bir şirkettir. Bununla birlikte, Amazon’un bir platform olarak ikili bir rolü...
Rekabet Kurulu’nun (“Kurul”) yerinde inceleme yetkisi, 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’un (“4054 sayılı Kanun”) ihlal edilip edilmediğinin ortaya çıkarılmasında kullanılan en önemli araçların başında gelir. Bu yetkinin etkin bir şekilde kullanılması, incelemelerden verimli sonuçlar elde edilebilmesi...
Harese, ilginç bir Arapça kelime. Develerin çölde çok sevdiği bir diken vardır. Deve dikeni büyük bir hırsla yer. Öyle ki yedikçe ağzı kanar, ama yemeyi bırakmaz. Dikenin tadına, kendi kanının tuzlu tadı karışır. Bu karışık tat onu adeta çılgına çevirir. Kanadıkça yer. Sonunda kan kaybından...
Türkiye’nin önde gelen televizyon içerik sağlayıcısı Krea İçerik Hizmetleri ve Prodüksiyon A.Ş. (“Digiturk”), sıklıkla Rekabet Kurumuna (“Kurum”) yapılan şikayetlere konu olur ve incelendiğinde Rekabet Kurulunun (“Kurul”) neredeyse her yıl Digiturk hakkında karar aldığı görülür. Söz konusu kararlara...
Fransız Rekabet Otoritesi (Autorité de la Concurrence), çevrimiçi reklamcılık sektörüne ilişkin olarak Criteo SA’nın (“Criteo”) şikayeti üzerine başlatılan rekabet hukuku incelemesi çerçevesinde, Fransa pazarındaki rekabetçi endişeleri ortadan kaldırmak amacıyla Meta Platforms Inc., Meta Platforms Ireland Ltd...
Yerinde İncelemelerde Dijital Verilerin İncelenmesine İlişkin Kılavuz (“Kılavuz”) ile Rekabet Kurulu’na (“Kurul”) tanınan teşebbüse ait dijital ortamlarda inceleme yetkisinin kapsamı genişletilirken, günümüzde teşebbüs çalışanları tarafından dijital verilerin silinmesi gerekçesiyle teşebbüse...
Türk rekabet hukuku bakımından görece yeni bir ihlal türü olan hub and spoke karteli, bir pazarda yatay düzeydeki faaliyetleri ile tedarikçi veya perakendeci seviyesinde rakip olan iki bağımsız teşebbüsün, üretim veya dağıtım zincirinin farklı bir seviyesinde faaliyet gösteren bir başka teşebbüs aracılığıyla...
Uzlaşma mekanizması, Türk rekabet hukuku uygulamasına henüz yeni girmiştir. İlgili mekanizma 16.06.2020 tarihinde 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’da (“Kanun”) yapılan değişiklikle yürürlüğe konmuş olup, yalnızca iki yıldan az bir süredir uygulamadadır...
E-pazaryeri platformları, ekonomiden aldıkları pay ve büyüme hızlarındaki artış nedeniyle dünya üzerindeki birçok rekabet otoritesinin olduğu gibi Rekabet Kurumu’nun (“Kurum”) da merceği altındadır. Kurum’un e-pazaryeri platformları hakkındaki inceleme sürecinin ilk adımı...
4 Mart 2022 tarihli ve 31768 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Rekabet Kurulundan İzin Alınması Gereken Birleşme ve Devralmalar Hakkında Tebliğ’de Değişiklik Yapılması Hakkında Tebliğ (“Değişiklik Tebliği”) ile Rekabet Kurulu’ndan (“Kurul”) izin alınması gereken işlemlere ilişkin...
Rekabet Kurulu’nun (“Kurul”) BSH Ev Aletleri Sanayi ve Ticaret A.Ş. (“BSH”) tarafından yetkili bayilerinin çevrimiçi pazaryerleri üzerinden satış yapmasının yasaklanması uygulamasına menfi tespit veya muafiyet tanınması talebini değerlendirdiği gerekçeli kararı yayınlandı...
Bir Mezopotamya efsanesi olan Şahmaran’ın Tarsus’ta geçtiği varsayılır. Efsaneye göre yılanların şahı, ölümsüz ve bilge “Şahmaran”dır. Şahmaran, yılanları ile birlikte mağarasında yaşayan güzel bir kadın olarak anlatılır. Yerin yedi kat altında yaşar, gövdesi yılan, başı...
COVID-19 salgını sürecinde, perakende gıda ve temizlik ürünleri ticareti ile iştigal eden zincir marketler ile üretici ve toptancı seviyesindeki tedarikçi teşebbüslerin fiyatlama davranışlarındaki rekabetçi endişeler nedeniyle Rekabet Kurumu...
Rekabet Kurulu’nun (“Kurul”) son dönemde yayınlanan kararlarına bakıldığında, yerinde incelemenin engellenmesi veya zorlaştırılmasına ilişkin verilen kararların sayısında geçmişe kıyasla önemli bir artış olduğu gözlemlenir. Bu durum, Kurul kararlarına da yansıdığı üzere...
Avrupa Komisyonu, 2019 yılından bu yana Credit Suisse, UBS, Barclays, RBS ve HSBC’nin döviz spot ticaret (spot trading - Forex) piyasasındaki danışıklı davranışlarını soruşturuyordu. Komisyon, 02.12.2021 tarihli son basın açıklaması ile soruşturmanın sonuçlandığını duyurdu...
Son yıllarda rekabet hukuku alanındaki değişim tam anlamıyla baş döndürücü. Özellikle dijitalleşme rekabet hukuku kurallarının adeta yeniden yazılmasını gerektiriyor. Rekabet hukuku e-ticaret ve dijital platformlar konusundaki tüm arayışların merkezinde...
Rekabet Hukukunda İhtiyati Tedbir: Türk Rekabet Kurulu’nun Perakendeciler, WhatsApp ve Trendyol Kararları