Uzaktan İletişim Araçları Yoluyla Piyasaya Arz Edilen Ürünlerin Piyasa Gözetimi ve Denetimi Yönetmeliği
Uzaktan İletişim Araçları Yoluyla Piyasaya Arz Edilen Ürünlerin Piyasa Gözetimi ve Denetimi Yönetmeliği (Yönetmelik) 30.10.2024 tarihli ve 32707 sayılı Resmî Gazete’de yayımlandı. Yönetmelik, uzaktan iletişim yoluyla piyasaya arz edilen ürünlerin piyasaya arz koşulları, ilanları, ilgili işletmeciler ve yetkili kuruluşların sorumluluklarını düzenlemekte olup 01.04.2025 tarihinde yürürlüğe girer.
Yönetmelik’te yer alan önemli hususlar aşağıda özetlenir:
- Bir ürünün uzaktan iletişim araçları kullanılarak piyasaya arz edilmesi veya piyasada bulundurulabilmesi için ürünün ilgili teknik düzenlemelere ya da Genel Ürün Güvenliği Yönetmeliği’ne uygun olması gerektiği belirtildi.
- Bir satış Türkiye’deki nihai kullanıcıları hedefliyorsa ürünün piyasada bulundurulmuş sayılacağı ifade edildi ve iktisadi işletmecilerin hangi durumlarda Türkiye’de yerleşik nihai kullanıcıları hedeflediği belirlendi.
- Bazı ürünlerin uzaktan iletişim araçları yoluyla piyasada bulundurulabilmesi için Türkiye’de yerleşik bir iktisadi işletmecisinin olması zorunluluğu getirildi.
- İktisadi işletmecinin satış ilanında sunması gereken bilgiler belirlendi.
- Yetkili temsilcinin, ifa hizmet sağlayıcının ve aracı hizmet sağlayıcının yükümlülükleri, Türkiye’de yerleşik imalatçı, ithalatçı veya yetkili temsilci bulunmaması hallerini de kapsayacak şekilde detaylı olarak düzenlendi. Ürün güvenliği denetim ve gözetiminden sorumlu yetkili kuruluşların görev, yetki ve sorumlulukları belirlendi.
- Ürün güvenliği denetiminin kolaylaştırılması adına bilgi toplumu hizmet sağlayıcıları, aracı hizmet sağlayıcıları ve posta hizmet sağlayıcılarına yetkili kuruluşlar ile iş birliği yapma yükümlülüğü getirildi.
- Yönetmelik hükümlerine aykırı hareket edenlerin 7223 sayılı Ürün Güvenliği ve Teknik Düzenlemeler Kanunu ve ilgili mevzuat hükümleri kapsamında öngörülen idari yaptırımlara tabi olacakları öngörüldü.
Bu makalenin tüm hakları saklıdır. Kaynak gösterilmeksizin veya Erdem & Erdem’in yazılı izni alınmaksızın bu makale kullanılamaz, çoğaltılamaz, kopyalanamaz, yayımlanamaz, dağıtılamaz veya başka bir suretle yayılamaz. Kaynak gösterilmeksizin veya Erdem & Erdem’in yazılı izni alınmaksızın oluşturulan içerikler takip edilmekte olup, hak ihlalinin tespiti halinde yasal yollara başvurulacaktır.
Diğer İçerikler
Reklam Kurulu, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun uyarınca kurulan, ticari reklamlarda uyulması gereken ilkeleri belirleme ve haksız ticari uygulamalara karşı tüketiciyi korumaya yönelik düzenlemeleri yapma, bu hususlar çerçevesinde inceleme ve gerektiğinde denetim yapma, inceleme ve...
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (Değişiklik Yapan Yönetmelik) 23.08.2022 tarihli ve 31932 sayılı Resmi Gazete’de yayımlandı...
01.02.2022 tarihli ve 31737 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Ticari Reklam Ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (“Değişiklik Yapan Yönetmelik”) uyarınca...